Conceptul vizual care transformă Samsung: o imagine mai bună cu mai puține produse
Spre deosebire de Apple, Samsung are o marcă destul de diluată prin produsele sale. Un designer s-a gândit că poate schimba asta și a regândit imaginea companiei.
Aziz Firat, un artist vizual din Olanda, a refăcut imaginea companiei Samsung pornind de la logo. Unul simplu, minimalist, ușor de ținut minte, cum are Apple un măr mușcat. El a fost inspirat de Andrew Kim, care a regândit toată imaginea Microsoft și mai apoi a fost angajat de compania americană.
În prezent, Samsung are telefoane, gadgeturi purtabile și tablete, camere foto mirrorless, televizoare, laptopuri și electrocasnice. În primele imagini publicate pe blogul său, Firat arată că Samsung folosește prea multe elemente pe și pentru produsele sale: fonturi diferite, tipuri diferite de logo și are foarte multe produse mobile. Astfel că, el pornește de la logo: un „S“ stilzat, minimalist, care să fie recunoscut drept „Samsung“.
„S vine de la Simplitate, Calitate și Unicitate“, explică Firat. Mai departe, fiecare categorie de produse ar avea culoarea sa: mov pentru GalaxyPhone și GalaxyTab, roșu pentru televizoare, portocaliu pentru laptopuri, un albastru marin pentru accesoriile audio, verde pentru electrocasnice și maro pentru aparatele foto. De asemenea, ar fi împărțite și platformele software folosite: Android pentru GalaxyPhone și GalaxyTab, Tizen pentru televizoare, sisteme audio, electrocasnice și altel, iar Chrome OS pentru laptopuri. Toate sub același S.
Află și: Samsung Galaxy Alpha e mai subțire decât iPhone 5s
Creația sa nu îi va aduce automat un loc de muncă la Samsung, dar este o idee pe care compania sud-coreeană o poate aplica. Astfel, ar lăsa în urmă vechiul logo și vechile telefoane – bănuite a fi copiate după Apple – și ar trece la o nouă imagine și o nouă strategie.